Solig vinterdag!!!

Äntligen tittar solen fram lite, det gör så gott i själ o sinne.
Sen att vi fått ca 10 cm snö i natt som gjort världen lite mer vit som gnistrar i solen gör det ju faktiskt ganska så fint. 
Men jag föredrar nog ändå en mjuk barmark o lite varmare.

Hiten tills i dag har jag inte gjort så mkt. Vaknade tidigt så gick upp o käkade frukost framför tv:n. Men sen kröp Sahara o jag ihop under filten o sov lite till på soffan, så jäkla skönt med soldagar.
Men jag har plockat lite o tvättar just nu sista maskinen tvätt. Ska snart dra till stallet o fixa lite där. Så skönt att få vara där utan att känna stress, i veckorna går dagarna mest i ett o man känner sig lite småstressad hel tiden. 

Den mesta tiden denna helgen har gått åt att fundera på den där vovven. Ska jag, ska jag inte.
Ena timmen har jag bestämt mig att jag inte ska men sen ändrar jag mig igen. 
Jag vet inte hur jag ska göra, jag både vill o inte vill. 
Egentligen borde jag vänta både vad det gäller tid o pengar men frågan är ju när det dyker upp en sådan här chans igen. En vuxen schäfer som verkar vara precis det jag söker. 
Mmmm, det tål att fundera på. 

Nä, nu byter jag nog om o sticker till gnägget..