Lite snorig....

Ja nu är det min tid att vara lite sjuk.... eller fan det e jag ju inte utan jag är bara lite förkyld. Trodde jag skulle trilla dit rejält när jag i torsdags kväll låg i 39 graders feber och yrade i sängen men när jag vaknade i går så kände jag mig mkt bättre... Och i dag så kan jag knappt klaga... har ju till och med funderat på o städa men skjutit upp det till i morgon för det vore ju synd att ta ut sig i förtid om det nu skulle vara så att jag har en liiiiiten ond bakterie kvar i kroppen... hehehehe... Undanflyckter jag veeeeeeeet.....

Över till julen.... Den gick PRIMA.... Lill-Fisen var prinsessan och vi andra genomled det bra. Moster Annes var tomten och det var hon sjukt bra, skratta så jag fick kramp.
Maten var god och man kan söga att julaftonen försvann som vanligt i rasande takt... Skönast var mamma som i stort sett sov sig genom hela dagen men det pga av mediciner och kramper... Stackars mamsen..

Juldagen var det FEST... Tyvärr fick jag inte genomlida den med varken min älskade Linnéa eller Hannis men fick uppleva en kanonfest ihop med Danne och Tobbe från jobbet. Ärligt så är det länge sen jag hade så kul när jag var på en fest och sen ute... Vi gick för övrigt till Big Bang i hoppet att det skulle vara mest folk där och med 900 gäster där inne så kan man ju säga att vi inte kände oss ensamma.... Och KUL hade vi... TACK grabbar för en kväll at minnas...

Sen då..... sjuk blev jag då ja.... Ja o nu är det lördag och snart är det Nyårsafton... Ska jag göra då.... Inte en aning men det blir nog att stanna hemma och käka någon gott, ge mig ett fin nyårslöfte... ja jag vet redan vilket... Och sen ska jag se till så inte min stackars hund dör när de skjuter smällare... Han är ju inte så pigg på det där, kommer typ dö av rädsla.. Synd om den stackaren..

Mitt nyårslöfte ja..... Jag ska köpa mig ett par löparskor så fort jag får pengar över för jag SKA börja springa... eller jobba kanske låter bättre för det lär inte gå fort och jag kommer dö efter 200 m men jag måste. Har så usel kondis och kilorna börjar krypa sig på så det finns ju bara en som kan ta tag i det och det är JAG.... Så jag får väl dö efter 200 m,kanske kan jag efter en vecka jogga 250 m... Mitt mål är att kunna jogga 5 km till sommaren... och förhoppningsvis bli av med ca 6 kg....
Mitt mår är i nte att jogga 7 dagar i veckan utan 3 dagar och jag är nöjd om jag kan hålla igång i 15 till 20 minuter... Jag vet att det inte krävs så mkt mer för att börja bygga upp sin kondis och jag vet att det innom ganska så snar framtid och envist tränande ger snabbt resultat.... Men det är upp till mig, bara lata mig....

Nä nu ska jag surra runt lite till på nätet....

Gott Nytt År alla om det är så att jag inte skriver fören nästa år...

See Ya