God morgon....

.... alla glada, sura, arga och ledsna... Detta är en underbar morgon med massa möjligheter. Frågan är bara vad just DU ska göra av DIN dag.

Ridturen igår innefattade en mkt glad häst med krut i baken, bocksprång, UFO´n, läskigt rådjur och gyttjebad... Men med ett leende på mina läppar njöt jag hela ridturen och jag kan inte säga annat än att jag ÄLSKAR min lilla vita bergsget... även om han är åt helvete för tun just nu. Mata mata, säger jag bara och så ska vi kolla parasiter på honom och så kommer han nog få en spruta med klet så kanske det oxå hjälper till lite.
Visst skriver jag lite i gåtor i dag men det verkar ju vara poppis har jag sett och märkt på nätet så jag tänkte att jag oxå skulle göra det, en del kanske ni kan lista ut vad det handlar om men en del kan jag tänka mig att ni inte har en aning om vad det är och rör sig om... Vad fan är du vitsen med att jag skriver ner det.... Inte ens jag själv kommer att komma ihåg om ett år vad fan det är jag menar. Skratt.....
Så nu ska vi föröska bena ut vad det är ja skriver om....
 
Krut i baken = min kära häst var lite gasig i magen i går så det pruttades en hel del :)
Bocksprång = var just bara ett bocksprång..
UFO = Jag hittade ett radiostyrt plan i skogen till pappas glädje
Läskigt rådjur = Mötte ett rådjur som höll på och skala av skinnet på sina horn så det hängde blodiga slamsor om huvudet på honom...
Gyttjebad = På ett ställe på våran terängbana så är det fullt med vatten och gyttja som lillen fick plumsa i men han gjorde det min duktigt lilla häst.
Lilla vita bergsget = Tyckte Fronta såg ut som det i vintras med lång päls, skägg under hakan och så vit :)
Kolla parasiter = Ska kolla masken på honom och så avmaska..
 
Ja nu kanske ni hängde med lite bättre på vad det var jag skrev om :)
 
Nä hä nu ska jag kolla upp lite om Virums älgpark för jag ska nog dit på söndag ihop med ett gäng glada tyskar... Hahahaha, det kommer bli galet....
 
See ya