Soffhäng....

Ja så har det varit hela dagen, jag är en ÄKTA soffpotatis...
Jag började dagen mad att poppa upp ur sängen 07:20 som en överkörd grävling.... mer död än levande.... för att åka och fodra hästarna. Hade betsämt mig sen innan att jag skulle fixa iordning allt direkt på morgonen så att jag skulle få hela dagen för mig själv hemma med att gå omkring och pilla lite....
Så sagt och gjort så när hästarna stod i hagen och mumsade på sitt hö så satte jag igång att mocka skit, packa hö, fylla vatten och sopa som en toka.... Klockan 09:30 var jag på G hem igen och en god frukost vankades... Tror dock att Boss var mer hungrig än vad jag var för shit vad sur han var och det minsta lilla jag nämnde att åka hem eller mat så flippade han ur och attakerade mig och skrek... Ja ni som vet hur han är vet ju just hur det är.....
Väl hemma och med mat i magen deckar Boss i den ena soffan och jag i den andra och så är vi TOTALT utslagna i 2 ½ timme....
Väl vaken igen så känner jag mig ännu mer som en överkörd grävling så det har blivit soffhäng hela dagen....
Kollat lite efter en fin klännig till ett speciellt tillfälle, kollat tv, käkat, kollat tv igen och nu surrar jag runt på nätet och vet inte vad jag ska kolla efter.....
Ja jag har varit ute en sväng med den fisande hunden oxå som är lite dålig i magen... Han är billig kan jag säga för det går typ inte att vara i samma rum som honom.... för de andar som kommer ur hans bak är INTE att leka med.... hua...

Nu ska jag snart åka och släppa in och fodra lite hästar och sen blir det Ponnyakuten på tv... ett sjukt roligt och lärorikt program, även för oss som har häst hela tiden och tror oss kunna allt och lite till... Ack så fel vi har... Tips är sjukt bra att få....

Det enda som suger balle i kväll är att min tv är cp... den hänger sig hela tiden och jag får stänga av och starta om.... Irriterande.... Ska nog döda den helt under tiden vi är i stallet så kanske den vill vara med när jag kommer hem igen... Om den inte dör helt då... hmmmmmm..... tål att funderas på...

Nä men fy fan nu orkar jag inte skriva mer.... Skaffa er ett liv och sitt inte och läs min blogg... hahahahaa......

See ya.,,..