Beslutsångest

Ja fy fan! Höll jag på att bli tokig förut pga av sadlar så blir jag ju inte mindre tokig nu, kommer vakna upp totalt gråhårig..
Lasse var ju i dag och vi började med Fronta. Först en Lippo, var lite hård att rida i men fick en fantastisk känsla mot hästen o Fronta gillade den för så bra har han inte gått på länge.
Sen testade vi en Morris and Nolan, jag älskar men dissade den direkt i huvudet då jag tyckte den är för dyr. Skulle ju för fasiken ha en till Arten med.
Men skrittade i den, lite bred i sitsen men underbara stöd för benen. Något som jag kan känna att jag aldrig för på Fronta annars då han är ganska tunn.
Men sen prövade jag den inte mer för i min värld är den för dyr.
Sen en Lippo till med lite djupare säte o mer stöd men blev vinglig i den o Fronta gick som ett S så bort med den. Sen tillbaka med Lippo nr 1 o bestämde mig för att den tar vi för den är inte så dyr o hästen funkade prima.

Ja vad är problemet då.. Jo.. Tog från Arten sen, Mr problem..
Lasse kände igenom honom och han är fint musklad o inte öm. Han frågar vad jag vill ha till honom o jag svarar att helst ska han säga till mig att min Prestige funkar på honom o jag kan fortsätta med den.. Jag vet ju att Lasse ogillar Prestige så sa det mest på skämt..
Svaret blir.. Gör det, för den här hästen är inte en billig häst. De sadlar som passar honom ligger på 20000 o uppåt..
Tack o bock svarade jag o fick ett flin på mina läppar..

Sen på vägen hem började mina tankar o jag ångrade mig STORT att jag inte red mer i Morrisen.. Nu när jag bara måste köpa en my sadel så kanske jag ska kosta på lilleman en fin sadel.
Köp den då kanske ni tycker.. Ja men tänk om inte Fronta funkar lika bra i den som han faktiskt gjorde i Lippon..
Jag blir tokig.. Ska jag våga köpa en sadel som ligger bra men som jag inte vet om jag hamnar rätt i så allt funkar eller ska jag köpa en sadel där jag vet allt funkar men jag får sämre kvalité..

Somnar jag i kväll är jag lycklig!!

See Ya