Så djävla fiiiin!!!!

Kände väl egentligen inte för att rida i dag, men jag blev klar i stallet för tidigt för att fodra för kvällen så då var det ju bara att ta in den vita och göra honom iordning.
Ja jag tog ju in Yakari oxå så han fick käka, han käkar mig snart ur huset, hahaha.
Den lilla skiten äter nu ca 9 kg hösilage och 9-10 kg torrhö, inte ens Arten vill mumsa i sig så mkt, hahaha. Men han växer ju och vem vet. Han kanske blir en STOR kille :)
 
Hur som så tog jag ett pass på Fronta på banan och han gick så djävla bra.
Jag kunde sitta ner i traven hela passet och det brukar aldrig gå för han brukar vara så stötig och ojämn i takten men i dag bara var han där och jag kunde både öka och korta honom och han var ändå där.
En helt underbar känsla, han är så djävla fiiiiiiiiin.
Visst hade vi en liten meningsskiljaktlighet när det gällde att flytta sig i sidled då han inte fattade ett skit av mina hjälper för han ville bara framåt och galloppa..
Men efter lite tillrättavisning och morr från min sida så började han lyssna och det gick skitbra.
BIG SMILE på den!!!!
Men faan vad jag saknar min Morris dressyr, måste fixa en ny alltså.
Rööslin jag köpte av Lena är för trång för Fronta så den ska jag sälja vidare.
Så är det någon av mina läsare där ute som vill ha en grymt skönt och fin Röösli Pilatus så har jag en brun till salu, stl 17" och normal mot vid i bommen. 8000:- vill jag ha för den för det är dess marknadsvädre.
 
Nu MÅSTE jag ner i sängen snart för i morgon är det jobb och klockan ringer vid 05... Borde ligga under täcket redan men faan vad sent det ska bli.
Kollade upp en grej på nätet och det gjorde mig mkt lycklig.
Livet känns lite lättare just nu och jag ser lite ljusare på framtiden kan man säga.
 
Men nog om det, nu MÅSTE jag duscha avmig och sen ner under täcket..
 
See Ya!!!!