Komplett knäpp häst!!

Haha, jag slutar då aldrig att förvånas hur knäpp en häst kan vara.
Skorpan har vilat i en månad nu o i kväll så fick jag för mig att jag skulle longera honom.
Då han fäst sig något enormt vid Youni så var jag lite osäker på hur han skulle reagera på att gå ur stallet utan sin lillebror.
Sen när jag stod där o borstade honom så konstaterade jag ju att det näst intill blåser storm ute.
Skorpan som är en mycket vaken o explosiv pålle skulle garanterat reagera på blåsten, plus att det var mörkt ute.
Så jag tänkte om lite med min longering.
Tänkte att ja men då går vi bara lite på stallplanen så får vi se hur Mr är. Men jag tog linan ifall han skulle fräsa iväg.
Så ut på planen o han brydde sig inte särskilt mkt om att brorsan blev kvar inne. Men oj vad han ville springa!!
Så efter bara några meter ute sprätte han iväg o galoppera runt i linan. 
Men det går inte så bra att galoppera på stallplanen då det lutar o är hårt/halt.
Jag försöker lugna honom så han ska hålla sig till trav... Men icke... 
Min lilla räser fräser busar runt vilket resulterar i att han går omkull 3 gånger så han ligger platt på sidan, haha.
Man kan ju tycka att när man gjort det första gången så borde poletten trilla ner o man fattar att man inte kan rusa på som en galning. Men tydligen inte..
Efter tredje vurpan så stannar han i alla fall upp, tittar på mig, kommer fram o luktar på mig för att sen trava iväg igen med hög svans..
Knäppa knäppa häst..
Där ungefär bestämmer jag mig för att ta in honom då det räcker innan han bryter benen av sig, haha.