Shit vilka dagar!!!

Snacka om att livet vänder o vrider på sig hela tiden.
Det har varit galet mycket på jobbet denna vecka med då massa jobba på mitt älskade O1:an drog igång då det beslutades att hon inte ska starta mer.
Sen ringer Hasse o talar om att mitt hö kommer hem under onsdagskvällen. Så då var det bara att ragga kompisar som kan hjälpa mig på skullen. Min trogna o underbara Linnéa ställde så klart upp o så pappa så klart. Sen fixade pappa att Anders Arenius son Axel kom upp o sen hade jag sådan jävla tur att Björn hjälpte till o vända o rulla medans Hasse lastade upp dom på skullen. Anledningen till att det var tyngre i år är att det är ca 200 kg mer per bal 😥 
Men nu har jag foder åt alla 4 hästarna o det känns så skönt. 
 
Sen vände livet lite till när pappa o jag åkte hem från stallet då vi rullat bilarna. 
De ringer från västerviks sjukhus o talar om att Farmor somnat in 😢 
Farmor hade trillat på natten mot onsdagen så hemtjänsten hade hittat henne o kört henne till sjukan. 
Pappa fick reda på det ganska så sent då det underbara (läs korkade- nonchalanta- slappa ) hemtjänsten inte ens kunde höra av sig o tala om att de kört henne till sjukan. Utan pappa fick reda på det då sjukan ringde till pappa o gav honom en uppdatering. 
De talade då om att cancern spridit sig till levern o att hon hade en STOR infektion i hela kroppen. 
Pappa åkte upp till henne o var där i ca 2 timmar och sen somnade hon in ca 1 timme efter att han åkt ifrån henne. Så det var skönt att de hann säga farväl till varandra ovan jag tycker det är skönt att hon somnade in så stilla. Nu slipper hon ha ont mer o hon får vara med farfar, Bert o deras första son igen. 
Men jag kommer alltid sakna farmor för hon o jag hade ett speciellt band, hon var min nr 1. 
 
I morgon ska jag nog försöka få ut Arten i hagen igen. Har haft dom ihop på stallplanen o det har funkat kalas o i dag har de varit i paddocken o det gick oxå bra. När jag jagade på dom så blev det inte alls samma jagande från Arten sida o de kan stå o beta precis bredvid varandra. Nu är det bara hoppas på att det håller i sig när de kommer ut i hagen.  
Men jag måste ju testa någon gång.. Men nervös är jag 😯 
 
Nu ska jag fortsätta njuta av denna midsommarafton o bara njuta av lugn o ro!!!
 
 
 
Min älskade farmor i julas. Man kan inte tro att hon är 99 år 😊