För tidigt!!!

Klockan är snart 08.00 och jag har varit vaken ett bra tag, alldeles för tidigt en söndag. 
Vad hände med att jag sover till klockan är över 10 när jag är ledig. Håller jag på att bli vuxen? Kanske mår jag bättre än på länge? Eller saknar jag bara dig? 
Nä, i dag beror det på Pricken som la till ett djungelvrål utanför sovrumsdörren o talade om att han ville ut.
Så jag masar mig upp, morrar på honom o säger att du lär ändå inte vilja gå ut i snön.
Jag öppnar dörren, han kommer springande. Tvärstannar i dörrhålet o tvärvänder!!
Jag visste väl detta...
Sen knallar han runt hör hemma o gapar ut sitt missnöje. Jag säger att han ska gå på lådan o göra sig av med det som stör honom.
O efter mkt om o men hör jag honom gå in där o gräva runt.
Så nu ligger jag i sängen och det luktar kattskit i hela lägenheten 😣😷 
Alltså hallå eller, hur länge hade han lagrat det där i magen???
Men han själv ligger nu bredvid mig i sängen o sover så nöjt... mupp-katt... 

I dag är planen att jag ska åka till Frida en sväng, men det hänger lite på vädret. Jag kommer inte fara om det snöar som det gjorde i går eftermiddag för det var fasiken inte roligt att köra i. 
Så vi får se hur det är om ett par timmar.
Annars blir det nog bara lugnt i dag, saknar mannen ganska så mkt.. typ massor. 
Men Men, bara att gilla läget.
Nu ska jag gå upp o fixa grillen o kolla tv ett tag..